tjoho thailand:)

hejsan

Nu har jag åkt till thailand som de flesta redan vet, pappa tyckte att jag skulle skriva här på bloggen även om detta inte är någon långresa. Så det tänker jag nu göra, skriva alltså. 

Sista minuten, blev det verkligen köpte biljett vid 12 tiden i torsdags och 02.55 gick bussen fredag morgon ner mot köpenhamn. Satt och halv sov till kl. 10.30 på kastrup innan man kunde checka in, sen lite taxfree shopping presenter till dom jag bor hos, en flaska johnny walker red label och en parfym-elisabeth arden (tror de e bra, kan inget om parfym, wiskey har man ju lite koll på).

Flög thai ariways. Det var härligt med lite färg på planet inte som det brukar vara trött blå lr röd färg utan här var det rosa, lila och gula stolar. Sen var filtarna lila och personalen har ju fina thai dräkter. Så de såg ju trevligt ut.

Landar tidigt på morgonen, när jag kommer ut tar det en stund innan jag hittar Phon (hon jag hälsar på) vi hade ju inte bestämt någon mötesplats så note to self-bestäm mötesplats, gör alltid saker enklare.

Under jag gick på flygplatsen tänkte jag på att flygplatser skall ju vara en internationell steril miljö, men de luktar alltid olika beroende på vart man är. Det är lite olika tempo och stäming även om det går stressade kostymgubbar överallt på alla flygplatser, dock var det väldigt få i havana (tror inte det var en enda).
Sen det var det reklam från telia på svenska på flygplatsen- det är hemskt. Den som påstår att turism bara är positiv behöver tänka lite till, men det är ju väldigt bra att folk möts i från olika kulturer. Men hur mycket möts kulturer i chaterturismen??

Men det var ju meningen att jag skulle skriva om vad jag pysslar med så det skall jag återgå till.
Så från flygplatsen tog vi taxi hem till Phon, en resa på ca 20-25mil (åk de med taxi i sverige-den notan) men här blev det inte så farligt.
Det känns inte helt nytt utan ganska bekant även om jag aldrig varit i denna delen av thailand.
Jag kanske skall presentera Phon, för er som inte känner henne. Phon är Thailänska men bor i Sverige, hon jobbar på hotellet och vad man kallar husfru och städerska. Phon är mycket snäll.
Phon har en svensk gubbe och de bor här nere i thailand på semestern.

Igår var vi på en av de lokala marknaderna och miljö&hälsa hade fått hjärtsnörp om de varit här. Kött och fisk som ligger framme i 30 gradig värme. vilket kött sen griljerade råttor ursch... Sen de säljer ju lite allt möligt på såna här marknader även om det mesta är mat, det var en som hade gjort om ett bildäck till stereo. bra återanvändning där.

och idag har jag varit en snabbis på stranden som ligger ca 10mins cykelväg härifrån- härligt:P Tog ett dopp vattnet var lite lagom svalt en så där 25grader och luften är det ca 30grader så de e varmt och gött. nu mitt på dan känner man hur man riktigt smälter bort när man är ute:) så de är gött med lite omväxlning gentemot hemma.

hej så länge!
Kram Louise

Kommentarer
Postat av: Ann

Positivt initiativ. Se fram mot mer Kram

2012-01-15 @ 11:54:39
Postat av: Anna - kusinvitamin

halloj kusin vitamin! Kul att du kom iväg, hastigt & lustigt! Jätteroligt att läsa hur du har det. Låter som du har det toppen! Spännande och intressant och skönt med avkoppling och sol & bad. Alltid kul att bo hemma hos någon, att växla mellan sightseeing och delta i någons "vardag". Här är det bara bra, fullt upp som alltid med barnen. De är friska än så länge... Vi njuter av vädret :-) Sol och 15-20 grader, så skönt! Sköt om dig, ha det jättegott!!! Vi saknar dig! Stora kramar från hela gänget!

2012-01-16 @ 19:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0