Tempel

Phon drog tidigt ivag till imigration for att fixa med lite papper, vi trodde hon skulle vara klar ungefar lagom tills att jag gatt upp och atigt frukost. Sa var inte fallet, sa jag fick dra ut pa stan sjalv, vi har tva tempel valdigt nara har sa jag gick och kolla in dem. Snacka om att man vanjer sig snabbt vid att vara tva och att den andra ar vuxen och pratar spraket. Men jag vande mig snabbt igen vid att vara ensam turist. Dock var det tva olika man som forsokte lura mig att aka tuktuk och aka till ett annat tempel, om jag hade gatt med pa de hade den tuktuken bara rakat stanna utanfor lite olika affarer som han har en deal med. Har last om detta pa natet innan och ar rent instingtivt avig mot folk som kommer fram till mig utan att jag fragat och skall hjalpa mig. De kommer fram till dig och sager att templet ar stangt och inte oppnar foren senare och att man borde aka till detta andra tempel sa lange. Jag svarade att jag vantade pa min thaikompis som skulle komma senare. Men jag var ju inte riktigt hundra pa om templet var oppet lr inte sa jag gick vidare mot ett annat, pa vagen dit fanns en turist byra, fick en karta och fragade om det var sant att det var stangt-falskt. Da kanner man sig anda ratt duktig, att jag ma vara ung falang men varken dum eller naiv ar jag.
Sa jag kolla in de templet och ett annat, kolla pa folk och vid 13-14 tiden var Phon klar. Kaka lunch pa samma hak som igar, det ags av en skon tant, hon ar tydligen 70ar och har en mamma som var 97ar.
Nu alldeles nyss var vid pa turistgatan khao san road, saljer turist grejor, kopte en vaska och en klanning.
Igar nar jag satt har och skrev, var myggen har igen och bossen sag att jag kilade mig och sa kom han med en flakt och djungelolja till mig. Sen satt jag och kilade pa ett gammaltbett da kom de med en salva till det-mycket snall personal:) kan helt klart passa in pa cityhotel;) Aven nu ikvall kom han med djunelolja och flakt. imorse raknade jag och ca 50ganger har myggen kalasat pa mig-sa omtyckt ar man.
Igar kvall efter att jag skrivit, gick vi ut och at, det blev pa en annan gaturesturang, 140baht denna gangen. God mat har det varit varje gang och annu har jag inte blivit nage dalig av det:)
Hej sa lange!
Kram Louise

Kommentarer
Postat av: Anne-Christin

Hej,skönt.att.höra.du.har.det.bra.Det.kan.inte.bli.fel.att.åka.till.ett.av.världens.paradis.Vi.åker.den.26febr.Var.är.du.någonstans.i.Thailand?På.samma."sida".som.KohChang?(Madde.åker.dit.om.14dgr).Akta.dig.för.myggor.med.denguefeber.Använd.myggmedel!!!Ha.det.så.gött.Kram.AC

2012-01-20 @ 13:03:43
Postat av: Mamma

Läste dina två första inlägg för Farfar igår. Han uppskattade dem, han tyckte det lät som du hade det

bra. Farfar hälsade till Phon

2012-01-22 @ 20:37:07
Postat av: petra

smart louise :) haha jobbigt med alla mygg, men ja verkligen, underbar personal!

2012-01-24 @ 09:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0