lugnet före stormen

Hej

Idag vaknade man med mulet väder, så gick och la mig och sov lite och nästa gång man vaknade var det sol:) tänk om de funkade så hemma i sverige, att man kunde sova lite så var det sol igen. I sverige blir det väl isf enligt törnrosa style.

Phon å Kaj åkte till stan i lite ärrenden och jag stannade hemma, kändes mycket mer lockande att sitta och läsa under mango trädet. Satt först lite i solen, man får väl försöka bli lite brun.

Långt senare efter glass och ännu mer läsande begav jag mig tillsammans med Phon till stranden. Jag liggandes i solen solande och Phon under ett träd halvsovande i skuggan. Hon vågar inte släppa ner mig till stranden själv.

Vi har bokat hotell och platser på minibussen och imorgon bär det av mot den stora staden Bangkok. Och stor är den verkligen bor nånstans mellan 10-15milj människor där. Så det är ju inte direkt lite. Planerna så har långt är att kolla in en vattenmarknad som har öppet 04-10 (får väl hoppas att det är bra:), China Town, Wat Phra Kaew & Ankor wat (ett tempelområde) och lite fler turisgrejor. Resten får vi väl komma på framme i Bangkok. Hemmåt åker vi igen på söndag, som jag har fattat det är nog söndag första dagen på det kinesiska nyåret och sen håller det på i en vecka. 

En av de få nackdelarna med att vara här (är uppenbarligen är släkt med mamma) är alldeles rödprickig av myggbett.  Visserligen inte lika stora som mammas, men endå, mygg är nått man totalt glömmer under vintern. Så de kan ni ju hemma glädja er att ni slipper än så länge.

Vet inte hur mkt internet jag kommer att ha tillgång till i Bangkok så....

Kram
Louise


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Louise!kul att det är bra det var roligt att läsa din blogg. Du får hälsa Phon hoppas att hon inte tycker att ansvaret är för tungt. Du får fråga så det inte är malaria mygg.Ha det bra Pappa.

2012-01-17 @ 22:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0