Är man exotic lr??

Hejsan

Avslutade gårdagens inlägg med att skriva om mitt härliga bad:P
Senare på kvällen åt vi thailänska kräftor, de ser inte alls ut som svenska. De thai har tex inga klor och har ett platt huvud. Smakar lite annorlunda, men skaldjur är skaldjur.....kött e hundra gånger godare (döda mig inte).

Jag somnar ganska tidigt på kvällarna sen så vaknar jag mitt i natten ungefär lagom till att man skulle gått och lagt sig hemma. Så ligger man och läser mitt i natten och så går man inte upp fören 9-10 tiden och det är ju lite synd för det är ju på morgonen och dagen som man kan göra saker.

Idag har vi varit inne på tur i den närmaste stora staden, Phon bor nämligen på landet, vi har ju grannar runt omkring och så. Första stoppet var på ett ställe som hade gjort myggnät att sätta fast i fönsterna, det var lite otympliga för bilen. Så vi hämtade upp dem på hemvägen ist. NÄsta stopp var kakelbutiken, de skulle köpa kakel att sätta bakom spisen så det inte skvätter så på väggen, här kostar kaklet från 158 thai baht ca 40SEK kvadratmetern. Nästa stopp var typ coop forum/ica maxi style, Fick träffa Phons äldsta son utanför en liten stund. Blyg kille sa inte så mýcket och hade nog en av de minsta hundar jag sett, stolek kattunge och fluffig som sjutton.

Väl hemma igen blev det lite läsning under mangoträdet och glass killen körde förbi så vi köpte lite glass har lite smak av kokos. Så var det på kuba också att det var en som körde runt och sålde glass, där visserligen på cykel och här på de färdmedel mest använt av thaiarna mope.

Sen cykla jag ner till standen för att bada och sola lite. Efter en stund kom Phon, hon ville väl kolla så att jag kommit rätt. Då visar det sig att det kommit några killar som sitter på sina mopeder och tittar på mig....män!!! fattar inte hur det ens kan vara intressant och titta på någon som ligger och läser, visserligen i bikini men endå. Så Phon ville inte åka hem utan kände att hon behövde vara där och vakta mig, sen så sa en man till henne att hon skulle ta kort på nrplåtarna och då for de med en väldans fart. Sen pratade hon med samma man som sagt till henne att fota dem, så han skulle ha lite koll på mig så åkte hon iväg på marknaden. Och det var inga fler problem. Men man blir ju förbannad att man konstant känner sig betraktad som ett objekt. 

Men så fort jag är iväg nånstans ser jag att folk tittar lr aa stirrar på en, men de har ju mer hyfs än i indien och tittar bort så fort att jag tittar på dem.

Nu ikväll har vi varit på resturang vid havet och käkat. Trevligt att sitta vid havet och äta. Det var en liten väldigt söt thai tjej som sprang omkring och badade, men hon hade pepsi i nappflaskan-nyttigt. Väldigt få thailändare badar i havet och de som gör det badar i kläder. Vilket gör att man kan förstår att man väcker lite uppmärksamhet men endock hur intressant kan en tjej i bikini vara.

Vi har börjat planera inför att åka in till Bangkok som troligtvis sker nu till helgen då nästa vecka är det kinesiska nyåret och mkt är stängt. Skall bli intressant att uppleva ett nyår i kinesisk stil.

Det märks att jag endå förhållandevis nyss var på kuba, för det blir många jämförelser.

En annan parantes den thailänska trafiken är ju galen, som ni säkert hört talas om. Men ibland värkar det verkligen vara anarki i trafiken, man får tydligen på vissa få ställe köra mot rött- känns det som en bra regel lr?
Sen så kör du som farang/falang (betyder vit västerlänning) är allt som händer ditt fel, kör de på bakifrån-ditt fel, öppnar en dörr rätt ut i gatutrafik-ditt fel. Detta är iaf en myt, har inte riktigt fått det bekräftat om det så att allt är farangs fel.

Hej då från värmen;P

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, du är exotisk eftersom du befinner vid sidan om turiststråken och om de badar med kläderna på så väcker naturligtvis någon med endast bikini extra uppmärksamhet. Du kan ju fråga killarna i puben om

tjejer i bikini är intressanta eller inte. Tror du vet svaret

Kram

2012-01-16 @ 21:19:55
Postat av: Petra

ååååååå strand, sol, bad och marknad.... så himla gött! avundsjuk, jag, neeeeej... Fast alla de där blickarna slipper man förstås gärna. Du kanske kan skaffa en stor tatuering som det står f*ck off på? ;)(nu när du ändå är i thailand lix)

2012-01-17 @ 09:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0