st patrick´s ikea och kareoke

Ja, jag har besokt ikea har i Barcelona tillsammans med Elise. Hon vill inte skiljas fran den svenska maten sa for henne ar svenska matbutiken pa ikea mycket bra. Jag tyckte att det var kul att se hur ikea sag ut har, har ju innan sett det i bade Kuwait och Polen. Snacka om att ikea har hittat ett vinnande koncept och drar in grymma stalar. Kant ar det ocksa, det var en japan som gar pa elise skola som fragade oss om vi hade namn med sana sota prickar over. Vilket vi inte har.

I torsdag var det St Patrick´s, vilket man far ta och fira, speciellt nar Elise & co ar stammisar pa en irlansk pub har. Vi stod i ko lite mer an en timme, men sen kom vi in och roade oss. Det var kul, vi fick st patricks hattar. De hade fargat en av olsorterna gron som traditionen sager men jag kopte ingen det var dyrt.

sen igar var vi pa park guell, som den halv galne arkitekten gaudi malat. Vet inte om han har blivit konstaterat galen men jag gor den psykologiska bedomningen, lr sa rokte han pa. Parken inneholl en hel del tokigheter, massa turister och folk som saljer saker till turisterna. Man fick ocksa en fin utsikt over staden. En trevlig liten utflykt, skall antaglien sen den igen nar mie kommer.

Sen pa sondag kvall bar det av forst till en irlansk pub for att saga hejda till nagra av elises kompisar som hade sista kvallen i barca. Sen bar det av mot stam irlanska puben for kareoke. Mycket kul tillstallning, Elise sjong en scouting for girls lat, mycket bra sa klart. Jag satt och sjong med i de flesta latarna, men tycker inte direkt att jag skall utsatta de andra for micksang. Kvallen avslutades med livin on a prayer, grymt bra slut. Hela stallet skriker ut de mest kanda raderna i refrangen:D

idag har jag mest strovat omkring, Elise gar ju i skolan idag. Senare skulle vi kolla in manchesterpuben. Vi har redan varit pa bar Berlin, som ligger valdigt nara mitt vandrarhem. Mitt vandrarhem ligger forovrigt i omradet med alla fancy kladmarken, vilket bara far mig att forundras hur mycket pengar vissa lagger pa klader. Sen ar det bra for min egen budget, koper ju absolut inget mer an mat och dricka. Sen aks det en hel del taxi, det ar ju enklast pa kvallarna och det ar hyfsat billigt.

kramar Lousie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0