dagarna efter ateruppstandelsen

som forovrigt verkar ha gatt massorna forbi. vilket ar forvanande da jag forsokte mig pa bloggvarldens langsta inlagg. Konstigt att inse men jag ar ju i och med denna blogg med i en varld som konstig. Den speglar val egentligen varan varld som vi lever i hyfsat bra. Nu innan jag loggade in pa mitt konto, satt jag och kollade pa forsta sidan pa blogg.se. Var varld ar sa frukansvart ytlig, allt handlar eller verkar handla om att mans kall visa upp en fin fasad. Du skall vara duktig, snygg och lyckad, det ar idag inte lika viktigt inom vilket omrade men de dar tre begreppen ar universella. Maste vi verlikgen vara sa forbannat lyckade? Jag skall absolut inte komma och saga att jag minsann inte pavekas de minsta av de idealen. Jag ar duktig och ar radd for att misslyckas, sa ar laget idag och jag vet inte om jag nog kommer att fortsatta lata det vara sa ocksa. For det ar ocksa natt, har man insett natt om en sjalv som gor en mindre "perfekt" skall man genast satta igang projekt forandring.
MINDRE YTLIGHET AT FOLKET, hasta revolucion;)

nu skall jag fortsatta med mitt reseberattande, har nu befunnit mig i barcelona nagra dagar. Jag har mest agnat mig at att landa pa kontinenten och i min sjal. Vad jag star i olika kannslomassiga fragor och sa vidare, bland annat drabbas av annu en slang hemlangtan och kubalangtan. Da ar fragan, hur behandlar man denna akomma? jag har inget riktigt bra svar pa fragan utan gor som jag brukar, forsoker skjuta det at sidan och inte tanka pa det. Det hjalper lite att borjar forsoka bena ut framtiden, jag har ju bara bestamt vad jag gor till och med 27mars. Efter det ar det en smula difust, spanien ar ju ett ganska stort land. Jag har insett efter min tid i Madrid att det ar inte sa kul att vara har sjalv. Vilket ar skont nu nar jag ar i Barcelona och har Elise. Men sen nar jag lamnar staden ar jag ater igen ensam. Jag har ju som ni vet vanner sedan tidigare i spanien, jag skall kontakta dem och har aven lite andra tradar att dra i.
Vill ni ha rena och skara Barcelona tips, foreslar jag att ni laser Elises blogg under fliken Barcelona tips. Har blir det ju aterberattningar om vad jag pysslar med men inga direktiv vart man skall vara.
Jag och Elise traffas forovrigt mest pa kvallarna da hon har skola pa dagen. Jag har annu inte kant av nagot jetlag och tala om, har i barca ar det inte heller konstig da jag gar och lagger mig och gar upp mer efter kubanskt tid. Jag sover lange har pa morgonen och lagger mig sent, vilket kuba tid blir att jag gar upp vid runt 6 och gar och lagger mig runt 20. Jag har ju anpassat mig lite efter Europa men kanske inte riktigt tillrackligt.

Det regnar har i barca och imorse vaknade jag till aska och buller. Tror minsann att jag foredrog nar det var runt 25=30grader och sol (jag har namligen valdigt lampligt glomt de dagarna som var en smula kallt och mulet pa kuba)
Men jag har hort att ni dar hemma nu inte langre inte ar forfrusna. Att varen sa sakteliga borjar leta sig uppat, det var ju roligt for er;P

kramar Louise som slutar detta inlagget nu, istallet for att fortsatta svamla lite om allt mojligt.

Kommentarer
Postat av: Mapa

Tack för två långa inlägg. Du har verkligen fått pröva på både det ena och det andra. Härligt att du delar med dig till oss.

Kan informera fröken att idag och två dgr framåt kommer solen att stråla på oss - underbart. Fåglarna tjattrar för fullt, vi har hållit dem med mat hela kalla vintern, så vi får lite payback nu

Kram

2011-03-15 @ 22:06:14
Postat av: Elise

Blogg.se:s hemsida är ett sådant jättetydligt exempel på vilka ideal vårat samhälle lever efter. Det är väldigt tydligt vilka bloggar det är som betyder något - modebloggarna, bloggarna med långa, smala, blonda tjejer som lägger upp dagens outfit. Och här passerat tusentals människor varje dag, snacka om inflytande.

2011-03-16 @ 10:50:38
URL: http://ienstadvidhavet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0