jag glomde visst....

jag skrev ju att jag var trott, glomde att fortalja vad jag haft for mig har i Alicante. Som sagt kom jag ner i onsdags, var tankt att jag skulle traffa Raquel redan pa onsdagen, men hon hade skola nar jag kom och sen vet jag inte vad som gjorde att hon inte horde av sig. I alla fall jag strovade omkring en smula och satte mig pa pradon och kolla pa folk, en trevlig sysselsattning som jag agnat mig mycket at under min resa. At lite glass strova lite till i solskenet, har ar det faktiskt en helt okej temeratur, som maj ungefar. Sen tillbaka till hostalet, Raquel horde som sagt inte av sig under hela onsdagen, sa jag tog min bok, Alkemisten, och kopte mig en pizza och satt pa en trappa sjalv och tyckte att jag var lite ensam men att livet enda ar ratt gott. Jag hade ju min bok, och det ar minsann ett utmarkt sallskap, speciellt eftersom att det ar en bra sadan. Sen nar jag kom tillbaka, sa hade jag fatt en rumskamrat som var svenska fran Sthlm. Sa vi pratade en hel del om bade det ena och det tredje.
Torsdagen, pa Raquelfronten intet nytt....jag sov hela formiddagen och sen at jag lunch pa ett trevligt stalle och tog min bok till standen och laste ut den. Satt pa stranden under eftermiddagen, horde bade svenska, spanska, engelska, italienska, tyska och sakerligen mer. Det var ett himla kackel pa folket runt omkring men det var bara trevligt, nar boken tagit slut hade jag ju tillgang till andra historier. Sen vid 17tiden har Raquel hort av sig pa FB, jag kunde komma till henne pa middag. Vilket jag gjorde, efter att ha snackat lite till med svenskan. Jag kopte med mig en flaska vin, som uppskattades. Kom dit efter lite virrande med bussen. Raquel bor nu alltsa har i Alicante, tillsammans med en annan tjej fran Villena hon var dock inte med pa utbytet men jag hade traffat henne. Sen sa bodde en tyska hos dem, plugga pa universitetet lr natt, forstod inte riktigt vad hon gjorde. Sen fick jag lite sma pikar for min spanska, jag snackar tydligen spanska med en Kubansk dialekt, vilket iofs inte ar sa konstigt. Men det verkade som under raderna att det ar den spanska spanskan som man skall prata att den ar det riktiga och inte den sydamerikanska, sen ar det ju bara fragan vilken som pratas av flest. Och dessutom lyckas jag gora mig forstad och forstar ar jag nojd.
For att aterga till mina vardar de bada gick andra aret pa universitetet, bada ar ocksa 91or men har slutar man "gymnasiet" ett ar tidigare och troligtvis gar de allra flesta direkt till universitetet. Raquel pluggade spanska och litteratur och skulle bli larare for "gymnasiet". Spanien har ett annorlunda skolsytem man gar i en skola tills man ar 11/12 och sen en annan fran 12/13 till 18. Det kandes valdigt vuxet att ha egen lagenhet, vara pa andra aret pa universitetet. Deras lagenhet var dessutom valdigt fancy, nybyggt och valdigt uppiffat. Sa det kandes inte direkt som en studentlagenhet.
Fredagmorgon, Raquelslagenhetskompis kom och hamta mig pa hostelet (Raquel hade lektion) och sen begav vi oss hem till dem. Det blev en himla massa stoj hemma hos dem, for Irene och en tyska som bodde hos dem samt nagra andra kompisar skulle pa en universitets grej pa eftermiddagen och det skulle fixas infor den. och Raquel skulle till Madrid och hennes pojkvan dar. Men vi at allisammans lunch ihop, sen slappte de av mig i narheten av hostalet y aqui yo estoy. Imorgon bar det av mot Granada som sagt.

Chao
Louise

Kommentarer
Postat av: Anna - kusinvitamin

Halloj! Här har tiden bara flugit fram, jag hade missat läsa de senaste inläggen på bloggen men nu har jag läst "ikapp mig" igen. Så roligt att läsa om hur du har det :-) Låter som du har jättekul och upplever massor av skoj, allt från möten med diverse kända och okända människor, kulturella upplevelser, party mm. Låter härligt när du beskriver att du sitter med din bok, äter/fikar och njuter av nuet! Njut av det för tyvärr hinns inte det med på samma sätt när man blir äldre... (låter som gamla tanten nu men när man är mitt i livet med små barn går allt i ett väldigt snabbt och intensivt tempo...) Vi mår bra, magen växer och växer, har lite svårt att fatta att inom typ 1 1/2 månad kommer ett litet knyte till världen... känns helt surrealistiskt, har inte sett mig själv som 3 barns mamma direkt men är det meningen så är det... Det kommer naturligtvis att bli jättemysigt! Barnen mår bra, vi har varit iväg på en beachclub och badat i poolen och varit ute hela eftermiddagen, underbart väder just nu, runt 30 grader! Sköt om dig, och ha det så kul i Granada! Massor av kramar från oss alla fyra!

2011-04-02 @ 19:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0